Celé to zní jako opravdu nabitý a hodně stresový rok...
Ano, ale mělo to i pozitivní stránky. S některými dodavateli i partnery nám tahle situace utužila vztahy, protože jsme si řekli: „Hele, nějak to zvládneme.“ Čistě věcnou komunikaci přes maily nahradil spíš telefon, takže jsme si často volali a zajímali se, co je nového. Na začátku to byl velký šok, ale shodli jsme se, že – samozřejmě s maximální opatrností a při dodržení všech opatření – chceme udělat co nejvíc závodů. A myslím si, že v rámci republiky jsme asi dost ojedinělý úkaz – třináct z patnácti plánovaných akcí považujeme za velký úspěch. Bylo to úplně jiné než minulý rok, náročnější, ale myslím, že v něčem nás to všechny profesně i lidsky posunulo dál. Dokud se člověk do takové situace nedostane, tak neví, jak by reagoval. Jsem moc rád, že jsme si poradili v tom samém složení týmu, v jakém závody pořádáme normálně. Potvrdilo se tím, že jsou to opravdu všechno lidé na svém místě a vědí, co dělají.
Jaké zkušenosti jste si jako tým odnesli třeba do organizace Stopy pro život 2021?
Určitě opatrnost a přesné plánování mnoha scénářů. Kromě základní termínové listiny, kterou prezentujeme na webu a v médiích, máme i záložní varianty. Přesně víme, co budeme dělat, když se zruší první závod v půlce ledna a budeme ho muset posouvat. Totéž víme i pro druhý závod a tak dále. Takže jsme se naučili jet podle scénáře A, věřit mu, dělat všechno pro to, abychom ho dodrželi – byť třeba v omezeném režimu, se starty po vlnách a podobně –, ale když to nepůjde, tak mít do detailů vyladěné krizové scénáře, domluvené náhradní termíny, náhradní lokality, dodavatele...