První českou mobilní aplikaci pro rychlou psychologickou pomoc v krizových situacích vytvořila jednadvacetiletá studentka Veronika Kamenská, když zjistila, že podobný nástroj u nás chybí. Dnes její aplikace pomáhá ve sto šedesáti zemích světa.
První českou mobilní aplikaci pro rychlou psychologickou pomoc v krizových situacích vytvořila jednadvacetiletá studentka Veronika Kamenská, když zjistila, že podobný nástroj u nás chybí. Dnes její aplikace pomáhá ve sto šedesáti zemích světa.
Mobilní aplikace pro rychlou psychologickou první pomoc v krizových situacích existují ve světě už dlouho. Až do roku 2019 ale nebyla žádná dostupná v češtině. Na tento problém narazila jednadvacetiletá studentka biomedicínské techniky a bioinformatiky Veronika Kamenská, která se sama potýkala s těžkostmi spojenými s duševním onemocněním.
Zjistila, že v krizové situaci není schopná ovládat aplikaci v angličtině. Rozhodla se proto vytvořit vlastní aplikaci českou. Pomohli jí s tím kamarádi a spolužák z vysoké školy, všichni čistě dobrovolně a ve volném čase. Na vývoji spolupracovali s řadou odborníků z oblastí psychologie, psychiatrie i psychoterapie. Aplikace nabízí okamžitou pomoc při depresi, úzkostech, sklonech k sebepoškozování, myšlenkách na sebevraždu a poruchách příjmu potravy. Dosud si ji stáhlo téměř 90 000 uživatelů v České republice a je přeložena do dalších devíti jazyků. Díky tomu pomáhá více než 170 000 lidí ve sto šedesáti zemích světa, z nichž 65 % tvoří mladí ve věku od 14 do 24 let.
Tým kolem aplikace se následně začal věnovat také destigmatizaci tabuizovaných témat duševního zdraví a onemocnění na sociálních sítích, zabývá se pořádáním workshopů ve školách a jeho posledním úspěšným počinem je spuštění on-line poradny, kde mohou zájemci kontaktovat vyškolené poradce, mezi nimiž jsou studenti psychologie s výcvikem v kompletní krizové intervenci. Ti tu působí jako dobrovolníci a jejich zapojením projekt získává další rozměr, když napomáhá i rozvoji odborníků, kteří tu získávají zkušenosti z praxe.
Finanční podpora směřuje jak k dalšímu zdokonalování aplikace, tak především k úhradě nákladů spojených se vzděláváním poradců a jejich mentoringem.