Všichni občas zapomínáme na to, jak je zdraví důležitá a zároveň křehká věc. Loono je tu proto, abychom svojí zapomnětlivosti jednou nemuseli litovat.
Všichni občas zapomínáme na to, jak je zdraví důležitá a zároveň křehká věc. Loono je tu proto, abychom svojí zapomnětlivosti jednou nemuseli litovat.
přes vysokou úroveň českého zdravotnictví se u nás význam prevence dlouhodobě podceňuje, a to hlavně na straně pacientů, kteří o její důležitosti nemají dostatek informací
chceme posílit osobní zodpovědnost každého z nás za vlastní zdraví
Loono je tým mladých lékařů, studentů lékařských fakult a dalších profesionálů, kteří věří, že by pacienty neměli pouze léčit, ale také vést k prevenci nejrůznějších onemocnění. Jeho zakladatelka a hlavní tvář MUDr. Kateřina Vacková se rozhodla vzdělávat veřejnost v oblasti prevence na základě vlastní zkušenosti s onkologickým onemocněním.
Do všeobecného povědomí se Loono dostalo především osvětou v oblasti prevence nádorových onemocnění, ale v současné době se věnuje i kardiovaskulárním chorobám či reprodukčnímu nebo duševnímu zdraví. Velmi populární se stala kampaň „Sahám si na ně každý den“ s doprovodným hashtagem #prsakoule, kterou na sebe Loono asi poprvé výrazněji upozornilo. Odborníci Loona se snaží neděsit, informovat o onemocněních srozumitelnou a inspirativní formou a především předávat myšlenku o důležitosti prevence. Pravidelně pořádají workshopy a webináře ve školách, firmách i na festivalech.
Hlavním projektem spolupráce Loona a Nadace PPF je vznik mobilní aplikace, která přinese ucelený pohled na preventivní péči a řadu užitečných nástrojů pro její efektivní sledování. V ideálním případě by se měla stát součástí telefonu každého z nás a upozorňovat nás na důležitost samovyšetření, preventivních prohlídek a dalších vyšetření, na které má každý nárok, ale málokdo to ví. Spuštění aplikace se plánuje na začátek roku 2022.
StartupJobs: Loono oficiálně spouští aplikaci Preventivka
Forbes.cz: Nadace PPF podpoří zdravotní aplikaci organizace Loono
Kolo pro život: Rozhovor s Kateřinou Vackovou ze společnosti Loono
Forbes.cz: Mix strachu, vzteku a beznaděje. Kateřina Vacková popisuje boj o záchranu Loono
CZECHDESIGN.cz: Vulgární nebo vtipná? Designéři hodnotí kampaň Loono s „pinďourovým“ vizuálem