Galerii máte už delší dobu, dalo by se říct, sama pro sebe. Radost vám to určitě nedělá, ale přece – takové vytržení z normálního běhu věcí může někdy být i osvěžující. Čím se v současné době zabýváte a za normální situace byste se k tomu nedostala?
Galerii sama pro sebe nemám, potkávám se tu se svými kolegy. Je nás málo, svoji práci milujeme a vidíme se rádi – i když máme ústa zakrytá rouškou. Home office u nás úspěch neslaví. Intenzivně totiž připravujeme výstavy naplánované do konce roku. A přípravy často znamenají náročnou diskusi – záleží nám na tom, aby výsledek byl dokonalý, a zároveň respektujeme vize autorů, kurátorů a architektů. Takže pracujeme naplno a máme teď víc času zabývat se dlouhodobou výstavní koncepcí a vizemi do budoucna. V jednání jsou například velká jména jako Čapek nebo Fuka.
Výstavy ale nebyly vaší profesí odjakživa. Původně jste pořádala koncerty a až pak jste se přeorientovala na výtvarné umění. Myslím, že nebývá úplně zvykem takhle výrazně měnit zaměření – hudba a výtvarné umění jsou přece jen dva dost oddělené světy. Proč, kdy a jak u vás došlo k tomu posunu?
Umění a kultura mě okouzlují odmalička a vždycky mě zajímala jak hudba, tak výtvarné umění. A k tomu miluju propojování a umělecké fúze. Zabývala jsem se hlavně hudbou a pak jsem v jednu chvíli začala produkovat koncerty propojené s výtvarnými projekcemi a výstavami, případně s dalšími uměleckými žánry. Díky tomu jsem zjistila, že je mi v tom výtvarném světě trochu lépe a svobodněji. Začalo to v roce 2006, kdy mě bývalý kolega Martin Souček, který měl renomované nakladatelství Arbor Vitae, požádal, abych vymyslela něco k vydání významné monografie o Mozartovi. A mě napadlo oslovit mé dva přátele klasického kytaristu Pavla Steidla a herce Jaroslava Duška a spolu s nimi houslistku a violistku Gabrielu Demeterovou. Společně jsme vymysleli sérii trošku extravagantních koncertů, na kterých Jaroslav Dušek četl ukázky z té knihy a do toho hráli dva koncertní mistři Mozartovy skladby. Jenže Mozart pro toto obsazení nikdy nic nenapsal, takže dělali spíš takové parafráze na jeho dílo. Bylo to velmi bláznivé, ale naprosto báječné a já se i díky tomu profesně přiblížila knihám a jejich vydávání.
Zároveň jsem v té době začala spolupracovat na svém prvním velkém výstavním projektu. Byla to retrospektivní přehlídka umění a životního stylu, která nesla název Bruselský sen. Uspořádali jsme ji k padesátému výročí našeho úspěchu na světové výstavě v Bruselu. Tenkrát to vzbudilo úplnou mánii po retru 50. a 60. let. Byla to pro mne taková první velká práce s týmem nejlepších odborníků a mistrů svého oboru. Výstavnictví mne opravdu chytlo a od té doby jsem uspořádala spoustu výstav, respektive jsem je produkovala ve spolupráci s týmy předních kurátorů a autorů u nás i v zahraničí.