„Když jsem viděl první teaser na Beat Saber, který se objevil na Facebooku, hned v první vteřině jsem si řekl, že tohle chci hrát každý den,“ vzpomíná jednatřicetiletý Jaroslav Beck, jeden ze spoluautorů, na své první setkání s hrou, v níž ve virtuální realitě sekáte laserovými meči v rytmu hudby do létajících kostek.
Všechno se odehrálo neskutečně rychle. Beat Saber se začal prodávat 1. května 2018 a už v prvních pár hodinách se hra zaplatila. „Takový úspěch si nepředstavoval nikdo. Já jsem tehdy říkal, že bychom mohli prodat sto padesát tisíc kopií, a kluci mě měli za úplného blázna,“ směje se Beck. Dnes se toto číslo blíží dvěma milionům.
Studio Beat Games, které Beck založil společně se slovenskými vývojáři Jánem Ilavským a Vladimírem Hrinčárem, tak v herním světě spojeném s virtuální realitou způsobilo skutečnou revoluci. Koncem loňského roku ji pak korunovalo oznámením, že přechází pod křídla Facebooku, respektive jeho VR divize Oculus, jež je jedním z průkopníků ve světě hardwaru pro virtuální realitu a u Beat Saberu byla prakticky od začátku. Oficiálně částka, za kterou se firma prodala, nebyla zveřejněna, ale hovoří se o sumě pohybující se mezi vyššími stovkami milionů a miliardami korun.
Podle Jaroslava Becka ale není částka tak důležitá: „Podstatné je, že jsme na úrovni světových firem, a co se týče akvizic, jsme na špičce celého herního průmyslu. Už není žádná bariéra mezi firmami u nás a těmi v San Francisku. To je výborná vizitka. Když se bavím o České republice v zahraničí, lidé na naše hry slyší. Paradoxně jsme to pak my, kdo si nevěříme a shazujeme se. Jsme přitom silní a to, co umíme, je obrovské bohatství, které si jiné státy nemohou jen tak koupit.“
Zdroj: V Česku je obří talent. Úspěch Beat Saberu dokázal, že jsme na světové úrovni, říká Jaroslav Beck v CzechCrunch Podcastu