„Cílem sympozií je nabídnout dětem paletu nejrůznějších výtvarných přístupů k uchopení okolní reality a dát jim prostor ke sdílení a diskuzi,“ říká lektorka Ateliéru Pellé Klára Podlahová. „Chceme především rozvíjet dětskou tvořivost, myšlenky, fantazii a také komunikaci. Pomáhat dětem najít nové a nepoznané, mít přirozenou radost z tvorby, cítit uspokojení a zdravé sebevědomí. Ráda bych, aby se děti na chvíli pokusily vymanit ze zajetých stereotypů a naučených postupů a tvořivý přístup pak zúročily i v běžném životě. Průběžná komunikace a závěrečná diskuze patří mezi nejdůležitější části sympozií,“ vysvětluje hlavní rysy pedagogické koncepce.
Letošní sympozia se konala v druhém a třetím srpnovém týdnu pod názvy Po stopách Bauhausu a Avantgarda očima dětí a přiblížila malým účastníkům dvě výrazné kapitoly světového výtvarného umění. Znovu se v nich jasně ukázal přístup, se kterým Villa Pellé ve vzdělávání dětí systematicky pracuje a který je zároveň jedním z hlavních důvodů, proč její aktivity podporujeme: hledá cesty, jak dětem umění otevřít jako divákům a zároveň v nich probouzet a podporovat jejich vlastní kreativitu.